måndag 9 november 2015

Points- Förträngt dom...! Resenär, el handikappo och massa frisk luft

Har inte räknat points sen i onsdags... Känns både ok och mindre ok... Saknar karaktär.... Måste skärpa till mig,,,ögonaböj!! Samtidigt ska man ju njuta av livet,,,och ja, det kan man med points , det vet jag av erfarenhet,,, men dessa dagar har de blivit banammaramma med allt bara.... Shit hapends.. 

I torsdags hämtade jag en resenär på Kastrup .... Självklart välkomnades hon med skånska flaggan
Hon reste in i framtiden, så lite sliten var hon hehehe..... 

På kvällen lagade min fantastiska man en planka till oss.... Första gången plankorna användes,,, jag fick dom när jag tog studenten,, typ 1993,, eller 1992,,,? Hmm minns inte... I vilket fall så har de några år på nacken.... Bättre sent än aldrig ...... 
Vi gjorde plankorna på ryggbiff.. Hemlagad mos, naconlindade sparris, och barre sås..... ❤️ Blev as gott!! Nu har vi köpt 4 plankor till, så barnen också kan få ta del av detta goda, och även om man vill bjuda hem lite gäster någongång.. 

I fredags blev det bakad potatis, och igår fick jag schnitzel .... Jag blir bortskämd ...

I fredags vann jag även en tävling på Ica här i Munka .... Skulle vissa ägarnas längd i cm tillsammans... Jag satte mitt i prick ... Man tackar 😀 Nu är fredagsmiddagen räddad till helgen... 

En härlig vinst ... Chili con Carne mixen har jag aldrig provat..... Kanske ska terra den på tisdag när vi får middagsgäster.... 

Varit ute på promenader hela helgen oxå... Igår gick vi över 1 mil.... Såååå grymma... Synd bara jag sinkar farten... Jag är inte lika snabb i fötterna som Fredrik ... Men jag jobbar på det... Vi gick först till Ica i Munka 

Sen var planen att vi skulle handla frukost, gotter och lite kvällsmat och ta bussen hem... När vi var inne i afghan såg vi kladdkakor,,,och kom på det var kladdkakans dag..och att det är fars dag idag... Så vi köpte två kakor, plus massa annat,,,och bestämde oss för att gå till Nordala ( Fredriks föräldrahem ) och fira Bia (svärfar) på fars dag , en dag tidigare... Fredrik fick bära kassarna,,, jag får ju inte bära... Så med 2 fulla påsar, promenera vi ytterligare en runda.... Lite tråkig raksträcka, men sålänge man har nått att prata om på vägen, så tänker man inte på det så mycket 😀 
Väl framme blev det en go fika och gott kaffe... Så mysigt att vara där. De såg hur svettiga vi var ( det rann från min rygg!) så snälla svärfar lärde oss hem.... Såååå skönt.... Sen blev det raka vägen in i duschen då vi lika skunk... 
Storma skulle det oxå,göra under kvällen ch natten... Vist blåste det,,men inte så farligt som tidningar a sagt... Vi tände en brasa just in case..... 

Höll dock på att skita på mig när jag gick och la mig... Hela launchgruppen utanför sovrummet for iväg i en kastvind... Shitmygod var rädd jag blev.... Jävla,,,,blåstfan!!!!! 

Idag var vi oxå flitiga...Woop wooop... Gick åt motsatt håll idag.. Hitta ny runda... Jag kände verkligen inte  alls för att "promenera" idag.. Var rätt sur och vresig,,,,ville göra massa annat istället,,,, saker som jag ändå inte klarar av då jag är handikappad ( handjävel) Fredrik stod på sig och fick ut oss båda ( bra där!) Blev en rätt bra runda idag med... Sämre minut tid än igår,,, men jag skyller på min trötthet i kroppen samt att det blåste så in i helvete på hemvägen,,, motvind med andra ord! 

Väl hemma öppna vi garaget, som jag hade domen önskan.... Vi röjde lite bland mammas saker.. Jag tog lite av vad jag behövde,,slängde sånt som var äckligt,,, resten packades i en flyttlådor som syrran ska få ( grattis ❤️😀👍🏼)
Har även varit fars dag idag.... Saknar min pappa....har skickat upp massa grattisar till min himlapappa ❤️ Har inte haft möjlighet att ta mig ut till hans grav för att tända ljus...... (Handikappad) Gör det på tisdag.


Kvällsmaten idag blev Varma mackor... Inte sånna trista i gärnet,,,utan riktiga varma mackor i ugnen... På mina fanns det skinka, ost, vitlök, tomat, räkor , räksallad och oliver toppat med lite babyspenat... Woooohioo va gott det var,,,,, 

Jag orkade 2 av 3... Sen sa magen stopp.... Mäktigt,,,och smaka fantastiskt gott... Min man är en grym kock❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar