torsdag 12 december 2013

Pointsrik kaka

Undertiden vi var i Spanien, passa Sanna på att baka en "saffranscheesecake". Jag smarra den på natten när vi kom hem, samt även som en efterrätt igårkväll när hon kom på besök... Alltså den var så god så man viste inte vilken balle man skulle sitta på....
Mmmmmm godaste jag ätit på länge!!!
 
 
 
Fick såklart receptet av henne. Senare på kvällen, när man kände sig lagom svullen i soffan, räknade jag ut pointsen på den.... De skulle jag aldrig gjort hahahaha...
 
 
 
Hela springformen var hela 150 pp.... Nu snackar vi points... O M G !!!!
 
 
Dela mna kakan i 12 bitar, så var 1 bit "endast" 12 pp....
Nu var kakan iof bakad med "fete produkter" , inget light här ente.. Men jag måste räkna ut den i light med sen ikväll ... Mest för skojs skull. Hoppas den är lika god då med hehehehehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar