onsdag 26 december 2012

Julen .... Snart är den över

Då var snart julen över för denna gången... Så fort det går .....egentligen...
Lillejul spenderades hos syster i Glumslöv i vanlig ordning. Alltid lika mysigt att komma dit. Där finns allt man kan tänka. Vi var 14 vuxna, 6 barn och 2 vovvar. Fullt hus med andra ord. Tack fina syster för en mysig lillejul!
 
Julafton firades här hemma med Therese, Krille,  & Marcus ( Jocke en pyttestund) Mamma, Lasse, Mona & Kjell. Idag kommer pappa hit för att fira med oss. Sen är det slut...över... hmmm
Lucas fick vad han önskade sig. Av oss fick han en ny dator. Han blev överlycklig. Sen fick han massa lego, kläder, trollerigrejjor, pingisracket mm. Han är helnöjd med julen!! Och vi med såklart.Fick bara liiite panik under lillejul när " tomten" skicka ett sms typ 19:30, att han inte kom, han var sjuk. ( en vi hittat på blocket... ) HJÄLP! Tuuuur det finns andra tomtar man kan anlita :) Så allt löste sig, Det blev en bra julafton!!! Tomten var här en liten stund, sen skulle han iväg igen till andra barn, så Lucas ryckte in och dela ut resterande klappar ;)
Under kvällen så roade sig kidsen med julklapparna och vi vuxna spelade spel. Riktigt roligt!
 

 
 
Igår var jag ute på en promenad. En välbehövlig runda. Oj vad jag ätit helt förmycket.. Hetsätit!!!!Massor med mat, kakor, godis och druckit vin... Det har sprutat ut ur öronen! Vist det är jul... men det är egentligen bara en dålig ursäkt till att "få äta" Jag vill inte tappa stinget. Jag var ju inte så långt ifrån mitt delmål, samt jag "bara har" 5.5 kg kvar tills jag går i mål. Nu får jag hålla mig i skinnet ett par dagar helt enkelt!! ( men hur jävla lätt är det ???? )
Vi spelade x-box igårkväll. Riktigt kul. Vi bowla ( JAG VANN!!! Överlägset hehehehehe ) sen spelade vi ngt äventyrsspel. Man rör sig hela tiden, så jag ser det som ett gympa pass hahaha. Ska på det ikväll igen så snart pappa åkt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar