fredag 21 december 2012

Julbakat

Världen gick inte under.. Skööönt! (iof är dagen inte slut...)
Idag var det dax för det traditionella julgodisbaket med andra halvan Berggrensson/Löfberg. Förutom skratt, sång å lite dans blev det pepparkakor, chokladbollar, hemma snickers, knäck, fudge, 3 minuters kola, pyntade marshmallows. Jag försökte även på mig daimen från viktväktarna.. Kan sä det blev skit!! Möget stelna aldrig, trots ett långt besök i frysen. ¥&¬¢¤#$@ skit!!
Tog hem det igen , då jag hade som plan att koka om möget, tills de "stelna" på riktigt (mer än 10 min enl receptet, hrmpf!)  . Men nä, inte lönt. Allt åkte i sopan. Kände för 1 sek att det finns ju en mening med allt..: Och då är de ju meningen att jag INTE ska äta så mkt godis nu i jul, eller någonsin för den delen .. 
Tanken försvann lika snabbt som den kom, typ. Fram med mera choklad, nötter, marshmallows, dumlekolor , och vips, så var en Rocky Road klar.. 
Och jag ger bannemaj mig själv en guldstjärna för idag. Endast ätit 2 marshmallows, naturella. Jag får spara mig tills i morgon. Det är ju vägning på vv i morgon.
Denna vecka har jag ingen förhoppning om ett minus.. Har inte alls känts bra under veckan. Ingen motion alls, inga promenader el plankan ...  :( ingen motivation till ngt, allt har bara känts motigt...  Ibland blir det väl så bara, tyvärr. Samvetet är dock rent från onyttigheter! (bortsett från i måndags, då brast det rejält!)
Kan med säga jag är rätt trött på clementiner numera ..  ;) 
Nästa lördag håller jag dock helg från vägandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar