måndag 10 april 2017

Heffaklumpen analyserar

Har inte vägt mig på de 3 senaste veckorna,,,,för jag är arg, ledsen och besviken på mig själv..... Jag kämpar,kämpar och kämpar,,,men får inget tillbaks,,,,inga resultat! 
Siffror tar så otroligt hårt. Vidrigt är det.. kommer nog aldrig bli av med denna känsla... Men iaf,, igår satt jag och räkna ut hur mkt jag ökat i vikt sen 2013. År 2013, på våren, vägde jag som minst... jag vägde 64,5 kg... Magiskt!!!!!! Tog mig 10 år att kämpa mig ner i den vikten. 
En del sa till mig att jag var ful,,,att jag såg gammal ut och att de inte alls klädde mig... Men jag minns jag var överlycklig.. ju närmre in på hösten jag kom,,så ökade såklart vikten då jag släppte taget lite,,, gick upp till ca 67-69 kg.. fortfarande magiskt.. Sen ,,,juli-aug -14, tappa jag greppet helt.... 
Idag , 5 år senare, väger jag 78kg... E de klokt???? Har nu varit inskriven på vv sen 17 jan... gått ner ca 2 kg........ på 11 fucking veckor!!!!!!!!!!! Har 1v kvar på medlemskapet och mitt mål på 6 kg är som bortblåst.... känns pissigt! Jag gör/kör på  exakt samma spår jag alltid gjort sen 2003... äter ordentligt alla dagar utom lördagar... de har funkat,,,jag rör på mig etc.. ändå funkar de inte nu... och nä,,,, har defenitivt inget med åldern att göra då många vänner som är äldre än mig klarar allt galant. Åldern är nara en myt , en dålig bortförklaring . Och ang träningen,,,så tränar jag enbart förbränning,,inte för att bygga muskler.  
Mina vänner och kollegor rasar i vikt och klädstorlekar,,,hej å hå...... 


Igår satt jag och räkna på miniräknaren,,,,och.gjorde diagram... och kom fram till, att sen 2013 har jag ökat med 0,28125kg/månad fram tills idag... fortsätter de såhär, så kommer jag väga 30,375kg till när jag fyller 50 år,,, det blir en vikt på 108,375kg.. typ samma vikt jag hade aug 2003 när jag började min viktresa, då vägde jag 105kg.. Bra kämpat Linda !!!!!!!!!!! 
Så istället för att bli av med 8-10 kg,,,får jag istället kämpa för att slippa väga 3 siffrigt om 9 år, trots jag vantrivs såhär.. men jag får kanske bara få gilla läget och vara en 80 kg klump resten av livet.. #heffaklumpen och slänga alla kläder som är strl M, och fynda xxxl kläder på nån loppissida på sociala medier... 

Hitta detta som ett minne idag på fejjan .. min tes stämmer dock inte mer,,,,för allt går inte,,trots man har viljan... 

Ja,,jag är bitter,,,, och jag vet faktiskt inte om jag ska fortsätta med vv... till vilken nytta,,, bortkastade pengar,, inga resultat...ingen bryr sig.
Jag är världsmästare på att peppa andra,,lyfta andra,,,finnas till 100% för andra,,,alltid,,,,,men när det gäller mig mig..då är jag världens elakaste bitterfitta! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar