fredag 10 februari 2017

Minus trots förkylning



Blev minus 0,5 idag trots en förkyldningsvecka... Trodde jag inte när jag äntrade vågen i morse.. Förkyldning ,,, man rör sig inte ett skit, rodel-träning i soffan,,, de ända stegen man tar är från sängen till soffan,,,soffan till köket...  ätit har jag gjort hehehe,,, ätit alla points var dag... De är väll märkligt,,, när jag e sjuk, så är jag konstant hungrig,,, blir liksom inte mätt.. så därför var jag orolig att vågen skulle visa plus idag när jag inte förbränt ett skit,,, Ska inte ropa hej ännu ,,, de kan komma bakslag om 1-2v,,

Ska försöka röra på mig desto mer i veckan istället...promenader efter jobbet...  En kollega på jobbet har dratt med mig ( övertalat mig, peppat mig,,,,smyghotat mig hehehehe)  på Friskis och svetttis... eller vi har bestämt iaf vi ska dit...om tisdagarna... Tydligen får man som kommunalanställd här i Ängelholm , träna varje tisdag och lör  på Friskis för 200kr/år... inte sommartid, men från V5 till v23 under våren och samma antal veckor på hösten... Då behöver man inte offra sina sparpengar/friskvårdspengar på ett termins el årskort som kanske inte används... 
Vi kör tisdagar till att börja med,,, sen får vi se hur taggade vi blir på fler dagar,,, Hon tränar annat med,,lindihopp? om helgerna,,, Och jag har Lurre om helgerna och hans träning,,,så vardagar blir bäst för alla 😀 

Ikväll blev de egengjorda revben (spareribs ) till middag... mysmiddag med la familja ❤ Till de ugnsrostade grönsaker i stora lass - morot, vitlök, palsternacka och vitkål .. samt lite pommes tillagade i ugn.. satt som en smäck .
Nu fredagsmys med arvingen ❤ Fångarna på fortet och fredagsgotter,,,Inget godis för min del,,jag håller mig till vatten idag och spar mig till i morgon - Syndardagen ... 
Freddan fick hit en kompis ikväll ,, så de sitter därnere och chittjattar om ditten och datten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar