tisdag 31 januari 2017

Det är en konst att motstå frestelser

Morgonen på jobb börja såhär 
Chefens chef var på besök och hade bullar med sig.. Vi stod för tillbehören. Kycklingpålägg, ost, ägg, kaviar och lite grönsaker. Det lukta rysligt gott och jag kände ett enormt sug att sätta gaddarna i en, två eller tre bullar....tokäta, kötta in utan att tugga... Men ack nä.... Jag stod emot och höll mig till min 1 points-smoothie och mina bär ( äter frukost hemma innan jobbet, rågbröd med en skinkebit) 

Som om detta var nog....... Idag släppte  kommunen en reales inom hälsa... Det ska spridas kärlek osv... 

 "Release för älska äldreomsorgen" ❤

Med kampanjen Älska Äldreomsorgen vill vi synliggöra våra medarbetare, samtidigt som vi vill locka fler till att arbeta inom äldreomsorgen. Med kampanjen vill vi nå ut med det kärleksfyllda budskapet "Älska Äldreomsorgen" till så många som möjligt inför sommaren 2017. Med budskapet lyfter vi fram glädjen och värmen i det betydelsefyllda arbetet som våra medarbetare utför varje dag

Såklart slogs det till på stort med att bjuda på tårta..... Gaaaaaaagh 

Även denna stod jag emot... såg äckligt god ut!!!! Men då en bit ger 16 points så var det defenitivt inte värt det! 
Och som pricken över i:et, kom Marianne till jobbet idag och baka småkakor... Dog inombords ett tag,,,,ville typ äta upp plåten, smaska i mig varenda smula,,, Whyyyyy god , whyyyyyyy.. 


Jag har sett socker överallt idag, hela tiden,,,,det är som ett gift som förföljer mig.... vart jag än går så är de där...dessa äckliga små sockerbitar.. Meeeen jag har stått emot varenda en... creed to me, yeeajh! 
Middagen fick bli kyckling i curry med lite fullkornspasta och ugnsrostade grönsaker. 8 points totalt... hmmmm, en halv tårtbit,, tänk så mycket bättre man mår av "vanlig mat" 

Fick även gjort lite ny Ingefärashot .. Hittat ett bra recept från Fredriks Fika. Kallt vatten, inga grader att hålla koll på. Hade dock inga citroner hemma så körde på lime istället . 
Lurre är sjuk.... Kraftig virus, halsont, förkyld och feber... så lika bra att preppa mig lite...kanske slipper jag/vi hans bassilusker. 
På tisdag har jag själv bokat läkartid.. Känns som jag inte får luft ibland,,,som om jag kvävs...yrselattacker och ont i bröstet... Livrädd är jag,,,,får dödsångestattacker,,,,tänk om jag har en dödlig sjukdom,,,,tänk om det är fel på min sköldkörtel? Men mest troligt är det stress,,,blandat med stress och lite annat.. Varit en tung höst/vinter... Nu kommer kanske sviterna.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar