söndag 29 januari 2017

Dagen efter.... och nytt i skafferiet

Jag står fortfarande fast vid att ha en "svullardag" i veckan. Lördag är just den dagen... No limits hehehe... tänker inte points, och stoppar in de jag är sugen på... För skojs skull registrera jag ändå lite igår,,fram tills vi hade ätit middag...och sluta innan jag högg in på gotterna ... då såg de ut såhär 
Bara min frukost gav 20 points.... åt 4 knäcke med bla avokado, ost och kaviar... Där ser man hur mycket "förmycket" man stoppar i sig... lunchen sket jag i... likaså mellis... På kvällen blev det fläskfilé ,potatisgratäng, gräddsås och lite bea.... och 2 glas vin...  bara min portion potatisgratäng gav 10 points,,, efter maten la jag ner appen.... jag vet jag redan är 0:ad på alla extra bonusar... Vi åt smågodis och glass framför tv:n... Och chips och dippa,,, gick Al in helt enkelt .
Sålänge man håller sig till En svulledag i veckan kan man töja gränserna lite 

Idag ,,,dagen efter,,kan kroppen få extra sug efter socker... hjärnspöken2.0 Har klarat mig än sålänge,,, Blev en rågmacka med ägg till frulle.... och till lunch fick de bli en banankesoplätt... Var inte alls hungrig på lunch,,, men lika bra att äta för att hålla blodsockret i schackt... 

Var en sväng i Hyllinge idag.. Hitta lite nya nudlar jag ska testa...0 points!!!! Älskar scannern i appen... där får man reda på direkt om det är värt inköpet eller inte.... Jag gillar nästan alla nudlar så hoppas dessa är goda.. tänkte ett supstitut till pasta,,,eller i en lunchsallad med räkor, ägg eller nått.... 







Ikväll blir det kyckling,,,, eller Enchiladas rättare sagt... vi tänkte testa att göra egna med hjälp av en snabb krydda... kyckling är bra matval,,,,värre med brödet,,, men de kan man ju skippa om man vill 😀
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar