torsdag 19 maj 2016

Typ fre 13e en torsdag..... Trädäck på G och syppling

På väg till jobbet inser jag att jag glömt mina jobbenycklar...så morgonen börja fel redan där... Jag kommer inte in på mitt kontor på dirren, utan får vänta på kollegan ... Kl är typ 8....han brukar dyka upp 8:25.. Sätter mig i köket - morrar och grymtar lite för mig själv men börjar ändå jobba lite på datorn... Anela kommer in och pratar lite om hur hon mår osv...... Kl 8:11 kommer Fredrik instormad och ger mig order om att vara prov-vakt åt åk 9 i NP mellan 8:30-10:30.  ,,,,Jag hade helt andra planer så fort min dörr kunde öppnas,,, men NEJ!, han peka med hela handen och sa det inte fanns någon annan,,,de var jag el Anela som skulle vakta, punkt.... ( jävla chefjävel skrek jag inombords hehehee.) 

Då Anela städar fanns där inte så mycket att klunsa om.... Kl 8:30 skulle jag befinna mig i spanskrummet... Hela jag vändes ut och in,,, blev vansinnig..Fick nått jävla diagnosanfall delux.... Morgonen blev tot förstörd,,,,,,rutiner med kaffe och frukost och andra vanor gick åt pipan.. Nu fick jag halsa 2 koppar kaffe,,,( as tufft, i know) slänga i mig en yoghurt utan att njuta... ( kvarg-yoghurt , rabarber vanilj, minns inte hur den smaka pga irritation) tog en cigg för jag var arg (jag kokade) Fick flytta ett möte från kl 9 till kl 11 med pappersgrossisten.... Messa Fredrik och bad honom hjälpa mig med uppgifter ang lokalvård jag behövde till mötet kl 11,,,,,,uppgifter jag skulle fixat annars under morgonen..om han inte satt mig som prov-vakt... Fixa han de såsom jag ville???? Näääääääää ,,, såklart ente... Så jag fortsatte sura resten av dagen .... Och under fm gång har jag varit utelåst,,jag har tappat kaffekoppar, vällt ut kaffe på hela skrivbordet , svurit, haft hjärnsläpp, varit hungrig etc,,, Och allt är chefens fel..... 😉 Skötte klass 9 sig under provet??? Nopp,,,,, inte min grupp..... De igga mig tot...Ungjävlar,,, @#%$€ ..

Haft en usel fm idag.. Varit irriterad, haft diagnoser.... Men De släppte när vi åkte hem från jobbet... Hehehe....orkade inte vara arg mer ❤️

När vi kom hem hade polackerna påbörjat trädäckbygget!!! Kommer bli as bra! 
Plintar är satta.... 


På långsidan blir det 3,40 brett och ca 12 m långt... Staketet blir ca  2.20 högt.. Vedskjulet/källaren ska byggas in... Öppningen vid murgrönan blir igensatt... Svårt att förklara,,,men kommer bli as bra! På ons ska allt vara klart ❤️ och de bygger upp det ca 50cm högt... Så blir som ett soldäck... 
På kortsidan mot cykelbanan blir det ca 1,5m brett... Staket upp på halva häcken... 

Till middagen idag blev det kycklingklubba till mig och Lurre ....el som de oxå kan heta på japanska/kinesiska:  Syyyyypling ! 

Fredrik fick lassagnerester...
Jag gjorde en marinad på olja, ketchup, honung, salt, peppar , soja och färska kryddor som jag hämta från min kryddträdgård - oregano, timjan, basilika och persilja 
Blev asgott!!!!! 
Till detta,blev det en blandning av pasta , potatismos , couscous och grönsaker,,,, man tog de man var sugen på.....  Moooooomms..... 

Lurre har varit ute och cyklat 2 ggr idag... Utforskat lite... Glädjer mig❤️ Han tar för sig lite nu... Hoppas de håller i sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar