onsdag 18 maj 2016

Känner det är dax snart för ny utmaning ..


Yepp.... Jag vill sluta röka.... Jag vill släppa tankar på döden, proppar, cancer etc.... Jag har ingen slutdatum,,men har börjat förbereda mig mentalt... 
Har haft ont i benen, konstiga känningar och känslor.. Har läkartid 1/6 .. Är det rökningens fel? Dålig cirkulation? De är kallt, de är varmt, de bubblar i vaden , benet känns trött,, låren likadant... Har ont i ryggen.. Mitt på.... Har stickningar i bröstet ibland ( de är stressrelaterat,!! , men är de pga mina tankar blandat med jobb och skola? ) 
Jag har 0 kondition .... Jag vill inte röka mer... 40 år dessutom .. Inte purung mer heller.. (De tog hårt att få fram!!hehe ) Sen har jag en stor jävla dålig ursäkt för att inte känna mig 100 motiverad att sluta... " tanken på att gå upp 10kg får mig att må illa och psykiskt dåligt" Den tanken är inte snygg!! Men den finns där varje dag... Sinnessjukt! Men som en klok vän sa till mig häromdagen : vad är viktigast i ditt liv? Gå upp 10 kg el dö i förtid, Vad priotetar du? 
Valet är ju enkelt ... Ska bara förbereda mig ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar