söndag 18 oktober 2015

Lusten att blogga försvann ...

År sedan jag blogga känns de som... Lusten bara försvann.. Tycker de händer inget speciellt här.. Allt e typ samma sak,,inga kuliga saker,, men gnäll och "tyck synd om mig" Och hur kul är det att skriva om 24/7 och läsa för den delen .. 

Ja den senaste månaden har varit ganska dyster om jag får säga de själv.. Känner mig allt annat än pigg och allert .. Utåt ska man "vara på tårna", se glad ut, och inga bekymmer finns... Man ska vara alla till lags, hela tiden .. Inombords håller jag på att explodera...typ som en tickande bomb.. En känslomässig berg och dalbana kan man också säga .. Mycket med mamma, och en del med mig själv... 
Vikten går inte alls bra... Stått stilla flera veckor... I fredags vägde jag inte ens mig för jag kände jag till 110% låg på plus,, och hade inte fixat det just då... Sån e jag.. 
Igår låg jag och tänkte... Smidde planer, hur jag ska ta mig ur Offerfilen och komma i balans igen...rent hälsomässigt .. Lucas är här varannanvecka, Eric och Elin varannan helg... Alltså - Bara "fri" helg med att njuta lite extra varannan helg,, med godis och go mat och kakor.. 
Har kört alla lördagar innan... Nu väljer jag istället varannan när kidsen är på plars.. Och njuter istället både fre och lördag.. Den planen kan funka! Min man är ingen gotteråtta el kakmänniska eller fikakille.. ( där är vi varandras raka motsatser ) Så i grund och botten bör funka. Han är inte speciellt bra på att öra middag heller,,, och då kände jag att den barnfria veckan kan bestå av gröt till middag för min del ,, ( jag gillar gröt) eller andra enkla medel .. Igår/inatt lät allt iaf jättebra... 
Jag får ta mig i kragen med träningen efter min op.. Har ingen lust nu, och då blir de bara pannkaka av allt... 
Känner mig jättelåg just nu,,,sömnen är kaoz ( jävligt beroende av sömntabletter men alla är slut sen 6v tillbaka och sjukvården säger att de är stopp , för jag varit/är beroende) Så hjärnspökena spelar mig ett spratt.. Jag är överviktig- känner mig ful fet och tot värdelös.. Jag känner mig trött, seg mm... 
Har varit i denna svacka förr... Så det är ingen nyhet för mig heller .. Jag har grävt min egna grop, och de är bara jag själv som kan ta mig ur den ❤️ 

Nu ska jag strax väcka huset , då vi ska iväg på Lurres match i Höganäs .. Sista seriematchen för i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar