tisdag 20 oktober 2015

Estetveckor, sotare, städ och tecknat

Igår drog estetvecka igång på skolan.. Alla elever har de estetiska ämnena under hela denna vecka samt veckan efter lov... Underbart. Alla är glada,, ett "brake" från vanliga lektioner, ingen träning på lektionstid.. Allt är bara annorlunda för ett par dagar.... Behövs för alla känns det som.. 
Lucas klass började gårdagen med slöjd.. Temat eller vad man ska säga,,,,var/är Graffiti..
De skissa något på ett papper hann jag se,,lösen ska de brodera det på nått som heter lakansväv... De är grymma!! Och Lurre tyckte de var kul.. Han trivs fortfarande jättebra. Kul att se... 
Andra klasser hade hemkunskap, bild, musik ... De bakades, wookades, och musiken flödade... Bra start på veckan.

Jag kör i skytteltrafik och fixar vad pedagogerna behöver... Allt från snålar till kycklingfiléer .. 
Åkte hem lite tidigare igår för att vila upp mig inför matchen på kvällen... Var ju tvungen att bullas på mig kläder för att inte frysa röven av mig.. Frös bara på halva dock,,, Hittade inte mina långkalsonger,,,så masa på mig lurres underställ,,, och de gick väl upp halvvägs om röven... Hehehe..så när han tar på de nästa gång,,lär han få hängröv... 
Hur som haver, så la jag mig i soffan en sväng och hitta tecknade Emil Lönneberga på tv:n... Kärlek... Älskar Astrid ...och den tecknade versionen var faktiskt bra 

Matchen var sådär... Inte mycket folk... Ca 1100... De blev massvis över i kioskerna.. Alla är missnöjda med boisarna nu... Syns även via sociala medier..

När pipan vissla i 90 minuten, samlade jag ihop mina saker och for hem och slängde mig på soffan igen, med lite rött.... Sånt som kallas vardagslyx...

Fredrik var hemma... Han hade genomgått mag och bröst röntgen under kvällen.. De hitta inget där heller... Inom kort ska de kolla upp knutan de hitta på sköldkörteln .. Asjobbigt med all ovisshet... Ingen stroke iaf och de är skönt. 

Idag skulle sotaren komma allt från 9:30-12.... Så jag tog en ledig dag idag.. Och när jag ändå var hemma, så passa jag på att storstäda huset.. Dammsög, moppa golv, städa alla 87 toaletter och våtdamma överallt.. OCH städa bägge kaminerna .. Satte tassar på köksstolarna, vattnade alla blommor...Välbehövligt och skönt när de var klart. Kände mig som en redig hemmafru 😀
Fick godkänt av sotaren också,, woohooo... I morgon ska jag beställa mer ved.. Hoppas de funkar att få hit det på höstlovet... Passar på när alla kids är här så vi alla kan hjälpas åt att lava dom.. 

Sover fortfarande som en röv... Tänker heeeeeeeelt förmycket,, min hjärna vägrar koppla av... Har några "stör moment" som jag inte får ur skallen...  Men de ger sig med tiden... Finns värre saker...

Ikväll stod Fredrik för matlagningen ( japp!!! Han har börjat äta lite då och då,, Fantastiskt, och då får han laga nästan vad han vill hehe) 
Tänk att pasta och korv kan vara så gott,,,, smakar helt annorlunda när man får det serverat och när någon annan lagat ens mat ❤️ Magiskt...Har sagt de förr,,,, säger de igen,,, han är en grym kock 
Pricken över i:et var nog svartpepparn på mackisarna med lite riven ost och äggulan,,,, mmmmm smaskens....Älskar min man , han är bäst ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar