onsdag 10 oktober 2012

En hel natts sömn

Inatt var första natten på flera veckor när jag inte vaknat till flera ggr... Jätteskön känsla. Kände mig nästan lite groggy när kl ringde..

Har varit på återbesök hos läkaren igen. Mina syndrom har inte blivit bättre. Så nu är jag sjukskriven till 13 november. Har fått ännu en tablett att äta i ett par veckor, en som ska dämpa mina ångestbesvär. Men  men , en dag i taget.


Efter jag cyklat med Lucas till skolan var det dax att inta frukosten. Dagens bästa måltid. Idag blev det en tallrik råggröt, knäcke med en skiva skinka + smörgåsgurka och en kopp vitt te. ( just nu är jag så in i #¤%# sockersugen, så ett 200g marabouchoklad hade suttit lika fint idag, men detta kändes som ett bättre val... )

Lucas skola har just nu en tävling dom medverkar i. Vet inte vad den heter... Men det innebär väl att vi ska spara på miljön med att gå eller cykla med barnen till skolan. De får 1-2  poäng var dag som de väljer att inte åka bil. De kör det under 3 v, och får tillgodoräkna de 2 bästa veckorna. Vi hoppas därför det blir uppehåll hela denna vecka och även nästa, så är vi klara iaf... och jag kommer ut på min dagliga lilla runda som jag är ordinerad. Och den räcker mer än väl för mig.

Igår kämpade Lucas med tabellen. Han är nu uppe i 8:ans tabell. Tycker väl inte det är superkul och har svårt för det. Men igår kändes det som om det lossnade lite, och han skrev och skrev på datan och fick alla rätt ett flertal ggr. Så kul att se glädjen i hans ögon, och i morse sa han : Mamma, jag kan verkligen hela 8:ans tabell nu, och jag vet att 9:ans kommer bli lätt för mig, för 9:an har ju varit med i alla andra tabeller, typ 3x9, 4x9 osv. Så kul att höra han börjar "gilla" det... ( jag själv var INGET mattehue i skolan... men Michael har alltid haft lätt för det... så jag hoppas han glider i in Michaels fotspår... )

Gröt m lite yoghurt, knäcke m pålägg, 6 points

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar