lördag 20 oktober 2012

8.3 kg lättare.

Tog tjuren vid hornen idag och åkte in på vv för att bemästra vågen. Har inte vatt där på 2 v..  Och det var positivt tack och lov. Minus 1.4 kg. Klappar mig själv på axeln. Nu har jag 0.7 kg kvar till stjärna nr 3. 
Har kommit ut på en och annan promenad under dessa 2 v. Inte många, men tänk vad lite motion el rörelse kan göra på vågen. Fantastiskt!
Nu har jag 10 kg kvar till mål. Idag hörde jag mig själv tänka; att jag försöker 2 kg i månaden,  och började räkna på det.. Hmmm, betyder att jag är klar i mars... Lagom till påsken helt enkelt..Ja, då får det bli så helt enkelt..  Tänk att när jag började  i maj månad, ville jag vara klar typ nu, innan vår resa.. Att inte hjärnan fattar bättre.. Typiskt mig att köra på i 190 i allt tänk... Stressa, prestera mm... Blir bara pannkaka av allt har jag lärt mig nu....
Tur att kroppen drog i nödbromsen för en månad sen.. Nu ska den bara synkas med hjärnan, som fortfarande vill mer..



Och snart vankas det resa med familjen. Har laddat upp med ett bättre val av snacks för mig, då man säkert kommer unna sig lite mer av det goda där nere...
Jag älskar verkligen grönsaker av alla dess slag ( ja, ingen i min fam förstår sig på mig... ) . Jag hoppas jag kommer till himmelriket med massa olika och nya smaker av just det. Och så hoppas jag där är massa fisk såklart. För det äts det väldigt sällan i detta hus... :)


Favoriter i vv träsket

1 kommentar:

  1. Bra där syster yster :-)
    Det är ju jätteduktigt, och du har säkert rätt när du säger att man ska skynda långsamt. Går man ner för snabbt så är väl risken att man inte håller vikten....
    Kram kram och ha en underbar resa :-)

    SvaraRadera