söndag 1 november 2015

Op över och klumphand

Op av karpaltunnlen över... Skönt ! Nu har jag värsta klumphanden ett par dagar 

Svårt att bara använda vänster hand... Bandaget med klumpen ska sitta tills måndag ,,,stygnen ska tas om 2v. Får endast utföra lättare hushållsarbete såsom koka kaffe.... Inget bärande av matkassar , tvätt , städ , duschning matlagning osv... Med andra ord : jag är handikappad... Vissa kanske tycker det är lyxigt ,,, själv tycker jag de är as jobbigt .. Men bara att hålla ut 4v till! 

Själva op gick fort ,,typ 15 min... Men allt innan med förberedelser, lugnande, tvätt, bedövning ,, tog tid. Var där kl 11,, men opererades inte förrän 12:45.. Fredrik fick inte följa med in, utan fick sitta i väntrummet .. Såååå omoget.. Därför fick jag lugnande ,, jag var livrädd .. 
Men allt gick bra... Nu ska de bara läka i lugn och ro.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar