lördag 6 december 2014

Rofylld morgon, stress , julgran , tacos , sleepover och myskväll

Idag blev det frulle på jobbet igen.. Faktiskt Lurre som önska det ;) Kul när han tycker det är mysigt.. Idag var vi där lite tidigare än igår .. Kunde sitta i lugn och ro,, inget prat, med tända ljus ,,. Jag sörpla kaffe och han mumsa en gofralla .. Har fått assistans med frallorna under veckan.. Jag har inte behövt hämta dom.. De fixa el chefo .. Känns lyxigt . 

Kl 8:15 drog elevens val igång.. Planen var pepparkakshus , men det blev hederliga pepparkakor samt hemgjorda daim .. 


Kl 10 kom mer än halva skolan och ville ha frallor mm.. Var ensam i kiosken idag .. Tog på alla krafter när 18000 står och gapar efter allt dom önskar sig , och snabbt ska det gå... Gärna serva 4 åt gången... Mycket skrik skrän  släcka lampor släcka strömmen mm Tar på krafterna ,, speciellt en fredag ...samtidigt står nån vuxen och undrar hur mycket yes det behövs handlas in ... Mmm nog mitt område ,,,, 
Drog till g -löv vid 11 och fick en lunchdate med chefen 

Var där ca 40 min , sen åter till jobbet... Räkna pengar för veckans Fsg .... Fixa med elevernas bak , dela upp i påsar .. Skulle handlat med glömde .... 
Visa Johnny hur skynket till dörren skulle sitta i hkk salen ... 

En kaffe med Cilla och gå lite check på julfesten ... Och plötsligt var kl 13:28 och jag åkte och hämta lurreman ... 
Han vägra åka med till kvantum och shoppa .., så droppa honom här först .. Känns gott att Vera han känner sig trygg här själv när jag åker iväg en sväng ... 
Tacos och ostbrickan stod på kvällens meny ... Cicci skulle komma och käka samt kusin Marcus skulle sova över här ..
Hitta även en minikini julgran på Jem och Fix hehe.. Såklart köpte jag den... Urgullig .. 
Ca 105 hög hehehe .. Fullt tillräcklig för min del .... Jag saknar julkänsla .... Så hoppas att doften av barr kommer till nytta :) Denna vecka har jag och lurreman hunnit med en del inom jultemat :) Pynt , bak , klä gran ... Nu kan vi chilla till jul.. 

Vi fixa käk tillsammans. Mysigt.. Tydligen hade Marcus och cicci redan träffats i sommars .. Så inga blygheter alls ... 
Vi snacka om allt från önskelistor skola semestrar mm... 

Kl 20 var de dax för tv... Grabbarna parkera sig framför datorerna ... Vi i soffan .. Med "På spåret " .... Nä, jag offra Idolfinalen .... för På spåret .... Jag är sämst på allmänbildning ... Kunde 1 grej , och då blev jag imponerad på mig själv hahahaha ... Cilla älskar programmet och var lyrisk i 60 min ... 

sen satt vi och lyssna på gamla hits på Spotify , planera lite julfest , snacka om allt möjligt .... Och käka ostbrickan , mamms 
Fick tipps av Eleonor för ett slag sen att jordnötssmör var supergott på brie ost ... Och givetvis måste jag testa nyheter ... Det var helt okej ! Men kanske godare att trycka ner ett par jordnötter i ostbuten ? Hmmm måste jag terra ... ;) 
Kl hann bli 01 innan hon körde hemåt till Trelleborg ( Trellehåla hehe ) och grabbarna somnade ... Mmmm bara att ställa sig och diska undan kvällens förbrukning av glas och tallrikar ... I sådana tillfälle önskar man inget hellre än en diskmaskin hihi... 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar