onsdag 3 december 2014

Praktikanter besök och kallt som fan samt blommor och choklad..

Idag käka Lure frukost på mitt jobb..Vi var på plats 7:15 redan....  Vi vänta besök idag från Fcr flickor Malmö och bullar skulle vara färdigbredda 07:45 .. Dock fann jag 2 praktikanter i köket, dagen till ära.. De satte sig själva i arbete, så jag observera bara så de bredde rätt..... samt la osten på rätt del.. Hehehehehehe

Bill och Bull....

Färdigbredda och klara, och jag kunde åka till Häljarp i lugn och ro med Lucas utan att känna stressfakor 100 i kroppen.....kl 8....


Självklart är där julpyntat i cafeterian också... Ett blinkande hjärta sprider mys och pys.... Trodde aldrig mina öron, men många elever har sagt att där är riktigt mysigt... Jag kan undra ibland om de har de mysigt hemma också, eller om de bara är på skolan.. Vissa "firar" ju inte jul, eller tycker de är mest skit.. Men jag tror allt de bor en mysfaktor i varje individ....

Även levande juleljus ;)
Jag var uppe och filmade lite idag på 6ornas fotbollsträning inför en videogrej vi ska få klart innan jul.... Fyyyyyyyyy fan vad kallt det var.. Kände mig tillslut som en isskulptur...Fingrarna var blå/lila...och jag palla bara 15 min.... Såklart var tjejerna med på träningen..... 


Instruktörerna går igenom vad som görs på träningarna inför föräldrarna....
Kkkkkkaaaallllllltttttttt
Efter kl 13 åkte de glada gänget tillbaka till Mamlö.. Förhoppningsvis kommer de tillbaka den 8 januari :D 



Fick en fin bukett blommor också idag... Linda 3 slutade hos oss helt plötsligt... Tåkigt... Nu har arbetsförmedligen beslutat att hon ska jobba på Samhall ,,, bara sådär... Tycker synd om människan.... Så idiotiskt så det finns inte..... Men hon kom iaf med en fin bukett till mig och tacka för den här tiden med tårar rinnandes längst kinderna... Var lite ledsamt.. Hon trivdes hos oss.... Hoppas det går bra för henne på "samhall" ........

vackra :) 

Ååååååååå.... Vi har en lärarkandidat på skolan också... Prickelina..... MAJGADD vad hon bakar gott!!!! Hon är hkk lärare,matte,(so kanske....) Hon har med sig godsaker var dag.... Alltid ett Halleluljamoment... Jag ligger kraftigt i lä där... Jag har mycket att leva upp till.. hennes godis är oslagbart.. Som plockat från en skattkista.... Idag var det oreofudge, maraboufudge och pepparkakskulor med vit choklad.... Jag behöver inte skriva mer, utan låter bilden tala för sig själv...


Jag måste sluta gå in på lärarrummet nu.... Ska på VV om 1 v... !!!!! Och jag lär inte ligga på minus om jag fortsätter med mitt idiotiska beteende ..... " baaaaara en bit" En bit blir lätt 10 på 30 sekunder... Not goooood... Jag måste numera låtsas/lura mig själv med att jag inte tåler kakao, choklad, socker mm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar