torsdag 2 januari 2014

Nya tag - Hepp!


Idag, 1 januari, var det dax att ta tag i mig själv. Efter jag gett mig ett par lavetter i huet, ruskat om mig själv, knipit mig i bilringarna, fladdrat med alla mina 8 hakor och ifrågasatt h u r jag kunde tappa kontrollen den senaste månaden, så satte jag mig och skrev i min checklista. Såg bra ut!Phuuuu.  Alltså en bra start på det nya året. Nu jädrans ska det antecknas stenhårt igen.
Jag gav faktiskt ett nyårslöfte igår med. Inget lösgodis el choklad under hela januari. Alltså inte ens på min syndardag, lördagar. Behöver jag gotte, så är det enbart Vv´s godis som gäller. Ja, jag tog bara januari ut just nu. Bara det är en utmaning för mig.. Hur ska jag klara mig  utan mina hallon lakrits skallar, och allt annat gott... Men 1 mån ska väl gå bra... Sen blir det kanske någon anna utmaning 1 feb... Sen lovade jag med att jag skulle röra på mig mer än jag gör, dvs - nada, hahaha.. Jepp. Måste ut på promenader 2-3 ggr i veckan.. Varför har man blivit så jävla lat???? 



 
 
Och julen är utstädat!!! Känns sååå skönt. Nu drar vi mot ljusare tider och blickar mot påsken.
Julen är en mysig månad. Älskar tomtar, julgran, allt stök, pynt mm. Men är faktiskt jättetrött på det till nyår. Efter 00:00 slaget vill jag gärna få väck allt... Och enl tradition, så åkte allt idag. Nu är allt som "vanligt" igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar