torsdag 26 maj 2016

Det tar sig och plötsligt händer det...

Kan börja med att mitt mission med "sluta röka kampanjen" går sådär.. Jag vill fortfarande , inget tvivel om det..men nu är suget mer än vanligt...Jag tror att min hjärna vet det kommer ett stopp snart,för det har hjärtat talat om...så spelar hjärnan ett spratt med ett "sugbegär" typ, det tar snart slut, bäst att röka på.., ofta när jag tar en cigg är det inte för jag är speciellt sugen,,,,utan bara en ful ovana ,,, sen kommer de stunderna hjärnan tar över helt och man bara röker på... Ska över tröskeln också med att tillåta mig gå upp 10 kg för hälsans skull.. Och en usel dålig ursäkt på det är att det inte heller är hälsosamt att väga typ 85kg.. 

Nog om rökning..jag kommer att slutat innan året är slut.... Vårt trädäck...❤️ Det blir mest troligt klart i morgon. Vi älskar det redan ... Såååå fint!!! Polacken är grym!!!! 








Sista staketet i morgon på långsidan.. Sen en list längst ner...Vedskjulet ska byggas in lite lite till, från staketet till första stolpen... Sen olja en sväng,,,SEN klart ❤️ kommer bli kalas.. Såklart är budgeten spräckt ...så blir de alltid..men vi fixar det ändå..tur man gömde pengar i madrassen hehehe.. Inredning ska bli rolig.. Inte jättemycket , en paviljong i en hörna,,den ut mot kortsidan , pingisbordet i mitten på långsidan...sen en tv hörna mot vedskjulet...Fredrik är lyrisk med att stå i poolen och se EM samtidigt... Han multitaskar😀 

Igår gjorde jag något jag inte gjort på över 2 år... Jag ställde kl på 05:10 och gick ut och promenera i typ 30 min... 

Fint väder,.,,varmt, ljummet...men jag var rätt arg... Ibland blir jag rädd för mig själv och mitt morgonhumör...Häxan surtant 2.0 hehehe... 
Idag var de likadant... 
Lite bättre humör dock.... Blev jagad/förföljd av kossor/ungtjurar el nått... Blev asrädd och planera flyktväg om de skulle lyckas komma ut ur stängslet... Litar inte på dom.. Såg inte dom igår..möjligt de var där... I morgon ska jag "igga" dom.. ( Igga är inne nu på skolan..man iggar vissa = ignorera) 
Målet är att gå minst 3 morgnar/vecka... Måste måste måste..,. Jag ser ut som en kubik, hatar mig själv för jag slappat till det och för hur jag ser ut...Bara jag själv som kan förändra det,,,och detta är ju en början

Köpte lite nya blommor idag❤️ Älskar sommaren och alla blommor 

Köpte lite sommarkläder till Lurre med.. Han ägde inga "vanliga" shorts.. Så blev 2 par,,lite kallingar och strumpor och 1 t-tröja.. Allt på Kappahl .. Orka ingen annan affär .. Lite strumpor till mannen med och 1100 fattigare.. Vad hände där??? Lite tyg!!???!! Blir vansinnig .. Jag snåla till mig själv..som alltid... Men kul att handla till andra 😊 

Ryggen spökar... Dax för vetekudden 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar