måndag 15 juli 2013

En smokad helg

 Lördagen börjades med ett återbesök på viktväktarna. 5 v sedan sist.  Nervös som alltid stegade jag upp på vågen.. Phuuu, ingen förändring! Vågen visade + - 0 kg. Underbar känsla. Har lyckats behålla vikten. Har lyckats komma i en "vardag",  jag har lyckats hitta "min livsstil"!!  Men ska inte ropa hej ännu.. Känns lite förtidigt. Shoppade på mig lite gotte att ha med på Spanienresan. Som jag kan mumsa på när sötsuget triggas igång. Vill ju inte vråläta av alla onyttigheter, bara för det är semester. Jag vet att det inte är värt det i slutändan. men mycket vatten och frukt ska jag nog klara denna resan också :)
 
 
 
På em kom våra kära vänner från Helsingborg på en grillkväll. Vi träffas inte så ofta, kanske därför det blir lite extra mysigt när vi ses. Vi grillade grillspett av fläskfilé & kyckling, grillade paprikor, till det potatisgratäng, sallad, såser & marängkorgar till efterrätt samt litta vin och mojitos i solen. Underbart! Medans vi hängde i paviljongen och snacka gamla goa tider och nya tider, så roade sig gossarna med att bl.a spela fotboll, köra sparkcykel på tid , kubbspel mm. En underbar lördag i all sin enkelhet
 
Här går de undan..

Checkar tiderna...
 
Igår ville mamma komma hit och bada. Tyvärr var inte vädret så bra, så det blev inget bad.. men jag & syrran passade på att fira hennes födelsedag ett par dagar förtidigt, då vi inte är hemma när hon fyller år. Då syrran skulle vidare till Gbt till Emma på em, så körde vi en brunch redan vid 11 snåret. Hon fick en kaffekokare, blommor, choklad samt pappas fd Micro. Hon blev nöjd och glad :)
 
Presenterna..
Dukat för brunch..
Presentöppning
På em, hängde jag i soffan. Har fått förbannat ont i muskeln vid hö skuldra. Smärtan går vidare upp i nacken och ut i armen. Inte kul alls... Är så rädd allt ska bli värre och att jag ska få ont i diskbrocken igen nu inför spanientrippen... Men bara att noncha hehehehe.. Äter citadon nu, och gör lite övningar hemma, och hoppas på att de ska försvinna av sig själv. Mår bara så jefra illa av tabletten.... Bläää. Skulle vilja ha massage med, men kan man hitta det såhär i veckan till et vettigt pris någonstans ?? Och någon muskelsalva typ Voltaren mm, får jag inte heller ta, då jag går på blodförtunnande... Aja, bara att gilla läget. Finns de som har de värre helt enkelt!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar