torsdag 14 juni 2012

Våran älskade gosse... En kämpe i skolan

Oooooj oj oj oj... Vilken stolt mamma jag är nu... Vår fina gosse fick idag ett stipendium från skolan.. För bästa utveckling i årskurs 2.... Jag trodde inte mina öron när dom läste upp hans namn... Han har verkligen kämpat och gjort en fantastisk utveckling detta året... Och idag fick han pris för det. Jag skrek inombords, rös i hela kroppen av glädje, och en tår av lycka dala ner längs kinden.... Gud vilken underbar känsla......



En stolt gosse



Vi samlades på skolgårdengården kl 09:00. Alla barn, från 0:an till 3:an stod samlade vid flaggstången och sjöng lite sköna sommarlåtar. Sen blev det stipendieutdelning. Sen sjöng dom igen. Det gick snabbt idag.. rektorn var inte på plats.. Hon befinner sig nere i Ukraina. En annan lärare höll i talet. Säkert därför det gick snabbt :))
Sen en snabb sväng in i klassrummet där fröken Sara önskade alla barn ett härligt sommarlov och utdela massa kramar... Sen var det uppdukat ett långbord på gården med massa gräddtårtor, saft och kaffe. Alla minglar runt och småsnackar med varandra. Vissa barn gick ner och lira fotboll på planen, Lucas var given där..Andra barn sprang runt och lekte. en dag då alla är nöjda och glada.
Även jag fick ett kärt sommarkort från söta tjejer i Lucas klass.. Jag blir såååå glad och berörd av sådant... Tänk.. att dessa töser önskar MIG en glad sommar.. Underbart!!!!



 Nu ska vi strax bege oss till busfabriken i Hbg, med en kär vän och hennes grabbar. Blir bus för hela slanten idag... Lucas får välja maträtt ikväll då det är "hans dag idag" Och valet var enkelt för honom : Pizza.... 

1 kommentar:

  1. Men herregud....
    Tänk att mosters kille fick stipendie, wow, vilken grej. Får rysningar när jag läser detta inlägg <3<3<3
    Du ser, efter regn kommer sol :-)
    Krama om honom från moster

    SvaraRadera